Voetbal is voor iedereen

dinsdag, 23 mei, 2017
Voetbal is voor iedereen

De afgelopen commissie Sport presenteerde schepen Resul Tapmaz (sp.a) het nieuwe masterplan voetbal. Het plan belooft onder meer een betere toegankelijkheid voor benadeelde kinderen en jongeren. Verder zal er ook geïnvesteerd worden in extra kunstgrasvelden. Ook zal er worden ingezet op het aantrekken van nieuwe trainers voor de jeugdploegen en het verhogen van de betrokkenheid van de ouders bij de voetbalactiviteiten van hun kinderen.

Verder kwam Michel Louwagie, algemeen manager van KAA Gent, toelichting geven over de werking van ‘Elk Talent Telt’. Binnen dit project wordt er mede dankzij de steun van KAA Gent volop ingezet op het Gentse jeugdvoetbal en wordt er samengewerkt met de verschillende lokale ploegen, iets wat onze fractie enkel kan toejuichen. Er wordt onder andere geïnvesteerd in de opleiding van trainers en jonge voetballertjes krijgen zelfs de kans om matchen te gaan bekijken in de Ghelamco Arena.

Ook gaf Louwagie tijdens de commissie toen aan het aandringen van gemeenteraadslid Paul Goossens om ook Europese matchen toegankelijk te maken onder het Uitpas-systeem. Sinds januari heeft Paul dit op regelmatige basis gevraagd aan schepen Tapmaz. Nu reageerde Louwagie positief op het voorstel. Nu enkel nog een Europese kwalificatie in de wacht slepen!