Een trapje dichter bij gezonde lucht

maandag, 4 september, 2017
Een trapje dichter bij gezonde lucht

Eind mei hing JONGCD&V witte marcellekes aan het raam. Die ludieke luchtmetingsactie toont aan dat er nog veel werk aan de winkel is voor propere lucht.

Maandagmorgen 4 september trok JONGCD&V Gent naar de schoolpoort van basisschool Sint-Pietersinstituut en beloonde alle mama’s, papa’s en leerlingen op de fiets met een leuk Koning-Fietsplakkaatje.

Fietsende ouders en jongeren vertelden dat ze graag met de fiets komen maar dat er wel verschillende punten zijn waar het beter en veiliger kan. JONGCD&V Gent wil deze knelpunten aankaarten en fietsen veiliger maken. "Na het circulatieplan steeg het aantal fietsers gevoelig, maar hiermee ook de druk op ons onaangepaste fietsinfrastructuur. In Gent staan we tegenwoordig zelfs in de file... met de fiets", klinkt het bij onze jongerenvoorzitters Jolien De Waele en Xanthippe Van de Genachte.

"We willen daarom de dialoog aangaan met alle weggebruikers en dringend meer veiligheid, plaats en ruimte creëren voor fietsers. Zo komen we samen weer een stapje of een trapje dichter bij propere lucht!"